ماجرای اخراج کامران نجف زاده از فرانسه

پس از آنکه طی چند روز گذشته برخی اخبار مبنی بر اخراج کامران نجف زاده ، خبرنگار واحد مرکزی خبر در رسانه ها آمد و البته با تکذیب نصفه و نیمه روبرو شد ، گزارش هایی از کامران نجف زاده در بخش های مختلف خبری پخش شد.

ماجرای اخراج کامران نجف زاده از فرانسه | Bia2Model.COm

اما اخبار رسیده حکایت از آن دارد که مدعیان آزاد اندیشی و جهان آزاد که خبرنگارانشان همواره به انحاء مختلف و با آزادی کامل در ایران مشغول کار بوده اند ، طی روز و شب گذشته فشارهای زیادی را بر او و خانواده اش وارد آورده و او را مجبور به خروج از فرانسه نموده اند.

ظاهرا مسئله از آنجا آغاز شد که «جی دشموخ» خبرنگار خبرگزاری فرانسه ، به دلیل رفتارهای غیر حرفه ای و غیر رسانه ای و رعایت نکردن چارچوب ها و موازین قانونی مطابق با پروتکل های بین المللی از کشور اخراج شد و دولت فرانسه نیز به تلافی این رفتار قانونی دولت ایران ، با رفتاری خارج از عرف و قانون و با گسیل پلیس به در منزل ، نجف زاده را مجبور به اخراج از فرانسه نموده است.

بنا بر این گزارش ، دولت پاریس می گوید کامران نجف زاده گزارش های تندی علیه سیاست های دولت فرانسه تهیه کرده است و این در حالی است که عموم گزارش های وی از پاریس در چارچوب قوانین فرانسه و با رعایت پروتکل های موجود بوده است.

در همین رابطه یک دیپلمات ارشد در سفارت ایران در پاریس گفت: به زودی متن نامه جلسه وزارت کشور و وزارت خارجه فرانسه که به جمع بندی لزوم عدم تمدید کارت اقامت نجف زاده منجر شد منتشر می شود ، نامه ای که در بخشی از آن آمده است: «ما در طول ۱۸ ماه شاهد گزارش های آقای نجف زاده بودیم و ایشان افکار عمومی را علیه دولت فرانسه بسیج می کردند»

وی افزود: بنا بر اطلاعات دقیق ما شخص آقای سارکوزی در جریان این اقدام تلافی جویانه بوده است.

بر این اساس گفتنی است ، کامران نجف زاده که از شهریورماه سال ۸۸ مسوولیت دفتر صدا و سیما را در پاریس بر عهده گرفته بود ، در روزهای نخست سال ۹۰ به تهران بازگشت.

نظرات 1 + ارسال نظر
نیلوفر چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 22:21 http://dead-butterfly.blogsky.com

سلام.سال نو مبارک:)
جالب بود...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد