پدیده ۲۰۱۲

پدیده ۲۰۱۲

پدیده ۲۰۱۲ شامل مجموعه‌ای از تغییرات و تحولات عظیمی است که گفته می‌شود در تاریخ ۱ دی ۱۳۹۱ (شب یلدای ۹۱) برابر با ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ اتفاق خواهد افتاد. باور برخی بر این است که این تاریخ پایان پنجمین دوره ۵۱۲۵ ساله تقویم قوم مایا است. برخی از این عقاید بر اساس برداشت‌های متفاوت از مفاهیمی همچون اسطوره‌شناسی و پیشگویی بر اساس اعداد است. گفته می‌شود پس از آغاز مجموعه تحولات دسامبر ۲۰۱۲، سیاره زمین و ساکنان آن متحمل تغییرات مثبت فیزیکی و ذهنی خواهند شد و این امر سبب می‌شود که سال ۲۰۱۲ آغاز عصر جدیدی برای بشریت باشد. بر خلاف عقیده ذکر شده در بالا، برخی دیگر باور دارند که سال ۲۰۱۲ آغاز رستاخیزی (آرماگدون) برای بشریت است. در فیلم‌ها و داستان‌ها و مستندهای تلویزیونی بسیاری از هر دو عقیده ذکر شده در بالا، استفاده گردیده‌است.

محققان مختلفی دربارهٔ اینکه آیا فاجعه‌ای در سال ۲۰۱۲ رخ خواهد داد، بحث کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که نشانه‌های رستاخیز قریب الوقوع(پدیده ۲۰۱۲) نه در عقاید باستانی مایا‌ها یافت شده نه در مطالعات علوم معاصر. مایاشناسان سر شناس نیز دربارهٔ اینکه آیا سال ۲۰۱۲ پایان دوره تقویم این قوم است، و آیا این تاریخ سرآغاز دوره‌ای جدید برای بشریت است بحث کرده‌اند و بیان داشته‌اند که این عقاید برداشت‌های نادرست از تاریخ مایا‌ها است. در باورهای امروزه این قوم نیز پدیده ۲۰۱۲ کاملا در تضاد با عقاید آن هاست. همچنین در منابع قدیمی این قوم نیز پیدا کردن سر نخ‌هایی از بیان این موضوع بسیار نادر و کمیاب است. این امر بیان کنندهٔ این است که حتی در میان بزرگان قوم مایا نیز اختلافات بسیاری بر سر این حقیقت این موضوع وجود دارد.همینطور اخترشناسان و دانشمندان علوم طبیعی دیگر نیز این نظریه را رد کرده‌اند.ناسا نیز این گمانه زنی‌ها را به حدسیاتی که در دهه ۹۰ دریارهٔ اخلال در سیستم‌های رایانه‌ای در آستانه سال ۲۰۰۰ وجود داشت، شباهت داده‌است.

 پیشگویی های نستر اداموس درباره 2012

نستر اداموس در حدود 500 سال پیش میزیسته و طبق مشاهدات بیش از 90 درصد پیشگویی های وی درست بوده است.وی همچنین به عنوان بهترین پیشگو علمی جهان انتخاب شده است.از جمله پیشگویی های وی که درست بوده میتوان به جنگ جهانی دوم و جنگ ایران و عراق اشاره کرد.طبق گفته وی، در سال 2012 جنگ جهانی سوم آغاز میشود که ایران در این جنگ نقش دارد.طبق گفته وی ارتشی عظیم از سه کشور ایران، عربستان سعودی و ارمنستان گرد هم می آیند و به اسرائیل حمله میکنند و اسرائیل نمیتواند کاری بکند.اروپاییان خیلی دیر بکمک اسرائیل میرسند و اسرائیل به محاصره ای سخت در می آید.پس از نابودی اسرائیل، قحطی سراسر جهان را در بر میگیرد، فرانسه خشک خواهد شد، ایرانیان مجبور به محاجره به سرزمین های دیگر میشوند و دنیا دگرگون میشود.اما این پیشگویی-که آخرین پیشگویی نستر اداموس بوده است-توسط برخی تکذیب شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد