حذف آزمون تیزهوشان

حذف آزمون تیزهوشان



رییس سازما

رییس سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان گفت: بنا بر مصوبه اخیر هیأت امنای سمپاد از این پس دانش آموزان مدارس تیزهوشان بدون آزمون وارد دبیرستانهای سمپاد می‎شوند. محمد علی غفاری افزود: مقرر گردید از این پس دانش‎آموزان سال سوم راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان از شرکت در آزمون ورودی دوره متوسطه معاف گردند.

دکتر محمدعلی غفاری رئیس سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دبیر هیأت امنای سمپاد با بیان مطلب فوق افزود: به منظور کاهش نگرانی خانواده های این عده از دانش آموزان و جلوگیری از اخلال در فرایند آموزشی آنان، هیأت امنا در جلسه اخیر مصوب کرد، دانش آموزان سمپاد بدون شرکت در آزمون ورودی به دبیرستان، در این مقطع به تحصیل ادامه دهند. وی گفت: سال گذشته حدود 50 هزار نفر از دانش‎آموزان برای ورود به دوره متوسطه، در آزمون مربوط شرکت کردند. غفاری گفت: هم اکنون حدود 66 هزار و 500 نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی در 279 مرکز آموزشی در 87 شهر کشور به تحصیل مشغول هستند.

دبیر هیأت امنای سمپاد در ادامه افزود: ضوابط مربوط هرساله متناسب با سیاست­های وزارت آموزش و پرورش، توسط سازمان مرکزی سمپاد اعلام خواهد شد. رییس سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان درپایان گفت: از این پس، آزمون ورود به دوره متوسطه مراکز آموزشی استعدادهای درخشان، یک مرحله­ای خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد